Drodzy Rodzice, Drodzy Uczniowie!
Dzisiaj, czyli 23 listopada 2021 roku we wczesnych godzinach rannych po konsultacjach i uzgodnieniach z Powiatową Stacją Sanitarno-Epidemiologiczną została podjęta decyzja o przejściu na nauczanie zdalne od 24.11.2021 do 29.11.2021 dla klas: 4a, 5a, 7b, 8c. Lekcje odbywać się będą poprzez Teams, zgodnie z planem lekcji.
Uczniowie tych klas zostali objęci kwarantanną od 23.11.2021 do 29.11.2021
Dyrektor SP nr 19 w Sosnowcu
21 listopada Światowy Dzień Życzliwości i Pozdrowień
Obchodzony jest w ponad 180 krajach, a jego celem jest zwrócenie uwagi na rolę wzajemnej życzliwości w codziennym życiu. Z tej okazji nasza szkoła zorganizowała konkurs poetycki skierowany do uczniów klas II i III z sosnowieckich szkół. Konkurs objęty był Patronatem Honorowym Zagłębiowskiej Mediateki. Powołane przez organizatora jury nagrodziło jego uczestników:
I miejsce - Malwina Krupa SP nr 42
II miejsce - Miłosz Witkowski SP nr 40 w ZSO 14
III miejsce ex aequo - Maria Luboń i Julia Ptak z SP nr 25
Wyróżnienie - Julia Pajor SP nr 33
Uroczyste wręczenie dyplomów i nagród odbędzie się 25 listopada 2021 r. o godz. 16.30 w Zagłębiowskiej Mediatece.
Podczas gali młodzi poeci zaprezentują swoje utwory. A oto zwycięski wiersz Malwiny Krupy ze Szkoły Podstawowej nr 42, który uzyskał największa liczbę głosów jury.
„Małe DUŻE gesty”
Zły kierowca, sklepikarka,
Smutna woźna i kucharka
Każdy w życiu ma problemy,
Lecz pokonać je możemy.
Każdy z nas tę moc ma w sobie,
By uśmiech dać drugiej osobie.
Na przejściu pomacham kierowcy,
On zwolni, bo już się nie złości.
W sklepie się ładnie przywitam,
Woźną o zdrowie zapytam,
Kucharce powiem "dziękuję"
Gdy obiad otrzymuję.
Wszystkim się humor poprawi
I serce już im nie łzawi.
Słowem i gestem uśmiech rozdałam,
Tak wszystkim dobry przykład dałam.
Malwina Krupa
„Przenośmy życzliwość na każdy dzień”
Procedury nauczania, oceniania i komunikacji w czasie nauki zdalnej
Na podstawie Rozporządzenia MEN z dnia 23 października 2020 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19
Sposoby i możliwości zdalnego monitorowania i oceniania postępów uczniów, modyfikacji wewnątrzszkolnych zasad oceniania – przedmiotowych oraz zachowania
Klasy 4 – 8
- Podstawowym zadaniem szkoły w realizacji jej zadań i celów statutowych w czasie zdalnego nauczania jest zapewnienie realizacji podstawy programowej w formach i terminach dostosowanych do ograniczeń nałożonych przepisami prawa w tym okresie.
- Udział uczniów w ustalonych zajęciach on-line oraz realizacja przekazanych zdalnie przez nauczycieli zadań i prac są obowiązkowe.
- Brak obecności ucznia na zajęciach prowadzonych on-line oraz brak aktywności ucznia w realizacji zadań w innych formach ustalonych dla zdalnego nauczania i uczenia się uważa się za brak realizacji obowiązku szkolnego.
- Nauczyciele poszczególnych przedmiotów będą oceniać wybrane ćwiczenia, zadania, prace. Prace uczniowie będą wysyłać na służbowy adres e-mail nauczyciela. Terminy oddania prac będą zamieszczane w terminarzu w dzienniku elektronicznym.
- Pozostałe prace uczniowie gromadzą u siebie. Systematycznie prowadzą notatki i zapisy w zeszytach przedmiotowych i zeszytach ćwiczeń. Po powrocie do szkoły uczniowie przedstawiają zeszyty oraz notatki do wglądu nauczycielom.
- Kategoria ocen otrzymywanych przez uczniów w czasie czasowego ograniczenia funkcjonowania szkoły, to Kształcenie na odległość, a w tej kategorii wpisane będą komentarze, za co jest ocena (z jakiego zakresu materiału). Pozostałe kategorie ocen w okresie kształcenia na odległość nie będą stosowane.
- Wszystkie oceny wstawiane przez nauczycieli będą opatrzone wagą 1. Decyzje o sposobie poprawy oceny - stacjonarnie/on-line podejmuje nauczyciel przedmiotu w porozumieniu z uczniem.
- Nauczyciele i specjaliści, realizując kształcenie na odległość, zobowiązani są do dostosowania sposobów oraz metod pracy do potrzeb i możliwości uczniów, w tym wynikających z indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych. Oceniając prace pamiętamy o uczniach ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (z opiniami i orzeczeniami).
- Podczas lekcji prowadzonych on-line uczeń powinien okazywać szacunek innym uczestnikom spotkania tj.:
- Powstrzymywać się od komentarzy;
- Zgłaszać się do odpowiedzi poprzez podniesienie ręki (w aplikacji);
- Nie przerywać wypowiedzi innym uczestnikom lekcji;
- Dbać o kulturę języka;
- Niedopuszczalne są wypowiedzi o charakterze obraźliwym.
- Zajęcia rozpoczyna i kończy nauczyciel. Uczeń jest zobowiązany do uczestniczenia w lekcji przez cały czas jej trwania. Uczniowie nie rozpoczynają nowego spotkania, tylko dołączają do rozpoczętego przez prowadzącego lekcję.
Uczeń powinien mieć stworzone warunki (w miarę możliwości) do samodzielnego uczestnictwa w lekcji. - Uczeń może ustawić swój awatar tylko w formie zdjęcia własnej osoby, tak aby wizerunek był rozpoznawalny przez nauczyciela lub pozostawić inicjały (nie ustawiać awatara).
- W kryteriach oceny zachowania, podczas zajęć zdalnych, obowiązują zapisy w statucie dotyczące kultury osobistej, utrudniania prowadzenia lekcji, pomocy koleżeńskiej.
- W kryteriach ocen zachowania zostają dopisane punkty, obejmujące zachowanie w czasie nauki zdalnej:
- Za aktywny udział w lekcji i stosowanie się do zasad nauczania zdalnego - +1 pkt. za każdą lekcję
- Za terminowe wysyłanie prac - +1 za każdą wysłaną w terminie pracę
Przekazywanie informacji do rodziców/uczniów.
- W realizacji nauczania w formie zdalnej biorą udział wszyscy nauczyciele szkoły, w zakresie przydzielonych zadań.
- Pracę oraz komunikację z uczniami i rodzicami danej klasy koordynuje wychowawca klasy.
- Podstawowym kanałem komunikacji pomiędzy szkołą (nauczycielami) a uczniami i rodzicami jest dziennik elektroniczny Librus(wiadomości), poczta służbowa nauczycieli i uczniów, aplikacja Teams.
- Materiały do lekcji zamieszczane będą na platformie Office 365 – aplikacja Teams.
- Wszelkie wnioski kierowane do dyrektora szkoły w sprawach uczniów lub związane z pracą szkoły należy przesyłać do szkoły drogą elektroniczną lub składać w formie papierowej z zachowaniem zasad bezpieczeństwa.
Zasady konsultacji rodziców i uczniów z nauczycielami – przekazanie terminów konsultacji.
Nauczyciele na bieżąco będą kontaktować się z uczniami i rodzicami według ustalonych powyżej zasad. Obowiązują dotychczasowe terminy zebrań i konsultacji według harmonogramu zamieszczonego na stronie szkoły.
Nasza szkoła również wzięła udział w akcji Ministerstwa Edukacji i Nauki „Szkoła do hymnu”. Wspólne odśpiewanie hymnu narodowego odbyło się wczoraj o symbolicznej godzinie 11:11!!!
Zachęcamy do obejrzenia całej relacji na fb: https://www.facebook.com/751602588305809/posts/2476621165803934/
#szkoładohymnu

